Ledig dag = hundträning x2

Igår var jag ledig och hade läänge sett fram mot en sovmorgon. Men, så blev det inte, klart vi hellre ville träffa Svea o Marina för lite träning/bus. Java förknippar nog Svea o Marina med superbuskul för hon blev jätteexalterad! Vi jobbade lite grann på fotgående o kastade en "markering" som hon grejade lätt som en plätt. Sista tiden har hon flamsat runt med grejer istället för att komma in i famnen så underbart som hon gjorde i början. Jag började därför klicka in avlämningarna men sen tog jag helt enkelt en dummy o satte i munnen på henne o berömde och gjorde några miniapporteringar i köket och så var det problemet löst!

Java skaffade sig sen en stor idol, Peg. Åh, en så häftig o cool tjej verkade Java tycka. Peg å andra sidan njöt av uppmärksamheten och stilade massor. De är för underbara!! Maggie var oxå skoj, ett levande pipdjur lixom. Hon är verkligen för skön, så härlig o sånt go för o va en sån liten ulltuss! Efter träning, lek, spring, bus o bad var alla tjejerna trötta och Java somnade på fem röda när jag stoppade in henne i buren för en tupplur. (Matte tog faktiskt oxå en tupplur sen...)

Sigge som snopet stod kvar på hallmattan när jag åkte på morgonen fick följa med på kvällen då det var sökträning. Java var oxå med men hon låg bara i bilen såklart. Sigge gick otroligt bra, vi vindade in första figgen men de andra skicken tog vi direkt från stigen och det fixar han fint. Han gör riktigt fina slag och jobbar bra med näsan. Kondisen är dock väldigt undermålig och han är så himla rosslig. Han låter ju lite grötig i vanliga fall men nu är det faktiskt värre så imorgon har han en tid hos veterinären. För första gången ska husse följa med, ger mej lite ågren men det går inte att lösa på nåt annat sett med så kort varsel.

Java å sin sida har fått miljarders små valpfinnar eller andra utslag på magen. Antingen är det valpfinnar eller insektsbett eller så är det utslag från nässlorna i hagen de sprang. Hon är alldeles rödprickig så ikväll har jag tvättat lite med alsolsprit så jag hoppas det lägger sig lite grann. Annars får vi prova med lite hydrokortison..

Nu är det dax för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback