Helgen är så kort!!

Igår blev det pyssel här hemma, vi håller på att fixa ordning smådetaljerna i lägenheten inför en eventuell flytt. Vi var en sväng på stan oxå och tittade efter tyg och fikade. Idag vaknade jag med huvudvärk och tog den starkaste värktabletten jag hade vilket resulterade i att jag i ruset över att blivit av med huvudvärken åkte ner till Village klockan tio bara för att inse att de ju inte öppnar förrän tolv! Då ringde jag hem och väckte sambon och medan han åt frukost gick jag och hundarna en morgonsväng och sen blev det veckohandling.

Village då..jo jag åkte dit till tolv igen och då fick jag tag på en gardinlängd av det fina gröna tyget i mönstret Moln. Den blev till en ny "klädsel" till min stora textiltavla i vardagsrummet. Även två kuddfodral fick följa med hem så nu är det grönt som accentfärg i vardagsrummet (oxå). Den röda fåtöljen håller på att få ett överdrag i beige så nu ska det bli ett enhetligt intryck av vardagsrummet. Det underlättar ju för en framtida försäljning om det är lite fixat därinne, då blir det "bara" att plocka bort överflödiga möbler och prylar.

Jag har målat lite lister i köket och Paul håller på att måla fönstret i badrummet. Det är ju lixom lite dumt o ha ett fönster i duschen, men så är det. Innan vi kom på den smarta idén o sätta för ett duschdraperi för fönstret så hann ju färgen flagna lite längst ner. Nästa projekt är att riva bort en trasig telefonkabel och spackla o måla igen efter den samt efter ett misslyckat borrningsprojekt i hallen (hrmm).

Hundarna har således haft lite småtråkigt idag så vi åkte iväg och badade med dem en liten stund förut. Vi var ensamma på stranden på Svinö så de kunde båda vara lösa. Vi lekte med det där konstiga sjögräset som känns som gammal fiskelina, den går o rulla ihop till en lååååång tjock orm och dra omkring med. Hundarna var som tokiga och slet stora tussar som de ruskade. Java hänger på Sigge som en liten igel och vill bara leka leka leka och han har inte tid. Han sköter sig jättebra nu iaf och vänder sig bara bort. När Java däremot  vågar sig ut på djupt vatten och simmar vill han gärna leka. Stackars Java blir nästan dränkt och sjunker under ytan när Sigge tjoffar runt henne. Hon är duktig nu o simmar vilket är kul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback