Vilken röra...

Mitt i morgonpromenaden ringde en förtvivlad sambo och berättade att hans yngsta bror blivit illa skadad i en olycka i Thailand och att han måste åka till honom. Han hade verkligen änglavakt som överlevde, usch så hemskt att alla är så långt borta från honom. Paul åker antagligen imorgon och är borta ungefär 10 dagar. Vi har inte varit ifrån varandra så länge, känns konstigt att bli gräsänka så länge. Vi funderade på om jag skulle åka med, men det är verkligen jättedyrt att köpa biljetter med så här kort varsel så jag blir hemma med Siggeman och exjobbet...

För säkerhets skull kollade jag upp Sigges hals hos veterinären, den har låtit ovanligt grötig senaste dagarn och dessutom är andedräkten inte helt fräsch. Vill inte riskera att träna med en hund som är sjuk, det är ju dax att sätta fart på konditionsträningen, värmen tar mer på hundarna än man tror. Dessutom vill jag inte riskera att smitta valparna med nån otäck baskelusk. Som tur är så var han helt kry och halsmandlarna såg jättefina ut! Andedräkten kunde eventuellt bero på bakterier under tandköttskanten, även om han inte har speciellt mycket tandsten. Lite tandborstning blir kuren! Passade även på att få ett Betapredrecept till Sigge och valp, inga ormar ska komma åt oss inte!!

Exjobbet har gått lite trögt just idag, fått mycket annat på tankarna och dessutom är det lite småpilligt att fylla i den där databasgrejen, massa jobbiga val man ska ta ställning till. Bäst jag fortsätter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback