Söndagens sökträning

Blogg.se har ju legat nere så det blir lite retroaktivt skrivande nu...

I söndags var det några i sökgruppen som skulle iväg och tävla så skaran blev något decimerad, men det gick bra ändå! Fet var inte mycket vind att tala om vilket gjorde det lite lurigt för hundarna, speciellt nybörjarna.

Sigge gick ut som nummer två och jag började som vanligt med att låta honom vinda in för att sen gå ut till stigen. Andra figgen fick vi runda pga den dåliga vinden. Tredje och fjärde skicket blev jag modig och skickade honom direkt, både i "medvind" och "motvind". Jag fick göra ett omskick (men fick ju på köpet ett tomskick) på motvindssidan för där drog han tillbaka mot den gamla legan men sen for han rakt ut supersnyggt och sen framåt i rutan när han fick vind på figgen. På medvindssidan blev han tveksam i första skicket och vi fick gå upp en meter till i slänten (var en stenig uppförsbacke) men med lite fartpushning från matte så drog han iväg! Jag kände mej väldigt nöjd med att han faktiskt går att skicka, men stiglydnaden...jag vet inte vad jag ska göra!!?? Får hoppas det kommer så småningom om vi jobbar på det.

Eka och Zelda gick oxå bra, och när vi var klara (gick ju så fort!) hade vi en lång trevlig fikastund i solen. Zelda och Sigge visade sina konster  (Zelda kunde många fler och roligare) och vi fick lite tips på hur vi kan träna in rätt position.

Tack Åsa och Kerstin med hundar för en trevlig minisökträning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback