Jag blir TOKIG!!! *ventileringsbloggande*

Grannen ovanför oss har en vana att gå med hälarna i golvet så fort hon tycker vi låter för mkt för sent på kvällen (vilket kan vara i stort sett vad som helst när som helst). Det börjar med att hon stampar när hon går, fortsätter med slamrande i skåp och avslutas med ett rejält "dunk dunk dunk" om vi inte skrämts till tystnad efter det....En gång dunkade hon till och med när en hund vi vaktade skällde och Sigge hängde på.

Kärringen har aldrig sagt ett ord om att hon tycker vi lever högljutt till oss när vi mötts i trappan, hon hälsar ju inte ens!! Jag har satt upp lappar flera gånger när vi renoverat och jag vet att det kommer låta mer än vanligt, och oxå efter den gången hon dunkade på hundarna som skällde. Inte så smart att skrämma hundar som skäller...

NU, kvart i ETT på natten försiggår nån slags konstig aktivitet i hennes vardagsrum!! Det dunsar o låter o knackar o pratas o skrattas...ja ett tag misstänkte jag att hon kanske hade manligt besök, men hon är verkligen vad min kompis J kallar för bitterf-a så det kunde jag utesluta. Till slut blev jag förbannad och mot mina principer dunkade jag ilsket fjärrkontrollen i bordet några gånger. Några minuter senare har iaf det där dunk-dunket slutat och istället slås det i skåp och klampas omkring i skor. *suck*

Med tanke på hennes obefintliga tolerans för oss andra som bor här i huset så låter hon rätt mycket själv!! Det är ju rätt lyhört, vi hör varje gång hon går på toa o kissar, när hon diskar, när hon går i lägenheten, och varje kväll släpper hon ner persiennen med ett tydligt ritsch. Det är ju sånt man får leva med när man bor i lägenhet, jag störs inte, och jag tror ändå att hon drabbas mindre av oss än vad vi drabbas av henne, för vad jag märkt låter det mera neråt än uppåt. Det jag störs av är däremot att hon är så grymt otrevlig mot oss, självklart låter det mer när vi bor här än tanten innan. Hon var överhuvudtaget inte hemma de sista åren, utan bodde i princip på sjukhuset. Häromdagen höll hon på att köra på Sigge när hon körde in framför huset jättesnabbt o oförsiktigt o han stod ändå precis bredvid oss.

Åsa, jag joinar dej i klubben för knäppa grannar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback