Hemma igen...

Nu har vi (Sigge och jag) kommit hem från ett dygns arbete. Jag har oxå hunnit städa hela lägenheten och funderar nu på vad jag ska ha för kvällsmat. Sigge skötte sig utmärkt som jobbhund (förutom att han lyckades hitta en hästskit på åkern och rulla sig i...). Han tog det superlugnt trots att jag och den andra personalen gick fram och tilbaka genom dörrar och trots att det var något livat en stund på kvällen. Han träffade oxå på en annan hund som var med sin matte på bygget. Den lilla hunden gick några varv runt Sigge och granskade honom noggrannt och Sigge var jättesnäll och bara stod där fast han tyckte det var lite obehagligt. Han är som en annan hund nu när han faktiskt får lov att säga ifrån och slipper träffa drummelhundar.

Paul har landat på andra sidan jorden, i Thailand åtminstone, och hunnit träffa sin bror. Nu är klockan drygt 11 på kvällen för honom och han skulle gå och lägga sig sa han nyss när vi pratade på msn. Hans telefon funkar inte där så han skulle försöka få tag på ett simkort imorgon.

Jag vet inte så mycket mer om N:s hälsa men han var ledsen såklart och hade ont. Tydligen hade han blivit påkörd bakifrån medan han själv körde jetski och flygit en lång bit genom luften innan han slog i vattnet.

Imorgon väntar mina små bipacksedlar och annat pluggeri och sen ska jag hälsa på valparna. På söndag blir det sökträning. Livet känns lite ensamt just nu faktiskt, speciellt så här till helgen. Tur jag har Sigge och Piplisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback