Ge mej lite flyt...

..tycker att allt bara krånglat senaste tiden. TV-boxen började krångla när P var borta och sen gick den sönder helt och Tele2 fick skicka en annan. Nya datorn är nästa sorgebarn, den har inte alls blivit min nya kärlek som beräknat. Vista är nytt för mej och det har tagit nån vecka eller så att få lite koll på det och nästa bekymmer var excel. Jag håller nämligen på att upprätta en slags databas för mitt exjobb (nä det kunde man inte tro att TOVE skulle gör direkt...) och excel är lixom liiite viktigt. När jag nu började flytta runt kolumner i nya datorn men en upplaga av excel från 2003 så gick det bara för segt. Alltså fick vi installera en nyare version och då kom problemen med det, det ser ju inte alls likadant ut och dessutom var allt på engelska. Sambon räddade mej och fixade så att programmen är på svenska iaf.

Motivationen är alltså inte på topp vad gäller exjobbet, krångel är ingen motivationshöjare. Dessutom har jag haft huvudvärk i en vecka i sträck nu, börjar kännas jobbigt. Vädret är underbart men solsken i mina migränögon är ingen hit. Djuren däremot njuter av att balkongdörren kan vara öppen. Sigge tänkte nog flytta ut dit igår för han tog med sig sin hjärtekudde och la sig därute. Sickan smyger omkring och jamar och längtar ut till flugor och vårdofter.

Valpis flytt närmar sig, mindre än två veckor kvar nu. Burarna vi beställt har kommit, och även en stor biabädd och en ny fäll. Koppel av very snitsig modell är köpt och halsband i samma stil skulle djuraffären beställa hem för vår räkning. Snällt! :) Valpens färger just nu är röd/orange, har blivit så av en slump nästan men både koppel och liten bädd o filt att ha i buren osv är i de färgerna.

Idag fyndade jag en söt filt på Röda Korset för 25 kronor att lägga över buren i sovrummet så den blir lite kojliknande och trygg. Dessutom passade den väldigt bra in i sovrummet. Nu har jag fått för mej att vi måste köpa nya kuddar till sängen bara..

Sigge är en riktig fröjd att promenera med i vårsolen. Han är lixom en vuxen hund nu som gillar att spankulera lugnt och fint bredvid sin matte. Det gamla räsertempot är som bortblåst. Man kanske skulle ta med sej en död fågel på promenaden? ;)

Som ni märker finns det mycket saker att dona med förutom att plugga....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback