Träningshelg - fredag!

Ikväll var det inledning av träningshelgen på bruksan! Vi är sju deltagare med hundar mellan 14 veckor och så gamla Sigge på 4,5. Minsta valpen ska inte delta utan matte är bara med för o lära sig. Verkar vara ett trevligt gäng och jag fick ett gott intryck av instruktören! Det verkar vara välplanerat och organiserat så det blir blandat teori och praktik. Vi fick inleda med att hon kastade en liten markering åt hundarna. Sigge skötte sig bra, under tiden vi väntade övade vi kontakt och så så han var med.

Sedan fick jag agera hållare av flattebebis när matte gick ifrån eftersom den inte lärt sig stanna kvar än. Sigge låg lös en bit ifrån och det gick hur bra som helst. När jag skulle gå tillbaka fick valpen ett ryck och drog en sväng och när matten ropade på valpen och jag råkade titta rakt på Sigge så började han springa mot mej. Av reflex sträckte jag upp handen och Sigge stannade tvärt. Jag tog bara tillbaka honom till hans plats och kände mej nöjd med att stoppsignalpoletten verkar trillat ner!

Vi har i alla fall tackat ja till provet så det får väl gå som det gå. Man får ju inte ha godis på prov men jag kanske kan smörja in mej med leverpastej på morgonen för att vara lite mer attraktiv för Sigge?

Nä, nu är det dax att koja för imorrn blir det tidigt upp. Klockan nio kör vi igång!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback