Så här da'n före tentan...

...borde man väl egentligen svettas över böckerna men alla gamla tentor är gjorda och jag kände inte för det. Vi har varit i skogen och promenerat och tränat istället. Idag vågade jag mej riktigt långt in i skogen i Värsnäs och man kom fram till vatten och såna små "spänger" (en spång flera spänger eller?:S) över blöta partier.

Jag tog tillfället i akt och körde linjetag lite här och var. Samtidigt slipade vi avlämningarna som faktiskt ser jättefina ut, men då måste jag visa godisen när han är på väg in. Då sätter han sig mitt framför och lämnar snällt ifrån sig dummien i mina händer. =) Nu gäller det bara att nöta in denna procedur så han hamnar mitt framför oavsett om jag viftar med en godis eller inte!

Tillbaka på utgångsplatsen övade vi lite linjetag längs ett lååååångt fårstaket vilket oxå gick bra. Sen platsade jag Sigge och la ut tre dummies på olika platser medan han tittade på. Jag gick mot den jag kastade först sen med Sigge och var noga med att han hade koll på vart han skulle. De andra två hade han bra span på utan att jag behövde gå fram mycket alls så gick ju bra.

Lyckades såklart avsluta med ett jättekonstigt linjetag, Jag la en vid ett träd när Sigge var med och sen gick vi bara rakt ut därifrån men det fanns ingen stig att följa och skicket blev konstigt så sigge sprang som i en stor vänsterkrok. Mnja...inte så bra så jag gjorde om på ett tvärsäkert sätt och då sprang han rakare.

Såklart lyckades skitgrisen lägga sig ner i en lerig vattenpöl det sista han gjorde så det blev ett litet fot och magdopp längst ut vid badplatsen oxå. Nu är vi nöjda och belåtna och det börjar kurra så smått i min mage. Ikväll har min sambo lovat mej sushi. Taktiskt så här före en tenta, fisk blir man klok av! Med lite sushi i magen klarar jag nog av att skilja på odds-ratio och relativ risk.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback