Nya tag!

Vilken hurtfrisk rubrik...inte riktigt hur jag känner mej, men vi har faktiskt tagit nya tag idag. Sigge och jag tog bilen till Värsnäs. Han fick rasta sig lite och sen blåste jag lite inkallningssignal och nån stoppsignal under promenaden till stället jag tänkt att träna på. Han reagerar blixtsnabbt på båda och nu fungerar sättandet i stoppsignalen bättre och bättre! Superbra!

Sista biten tränade vi lite kontakt och fotgående med ögonkontakt. När vi kom fram kastade jag ut en dummie och sedan tränade vi fotgående en lååång stund. När han var lugn och gick ok och inte satte sig framför mej fick han hämta in den. Det gjorde vi om en gång, och sen la jag ut ett linjetag. Då blev han jättesplittrad så vi gick fram och tillbaka på samma lilla sträcka massa gånger ("tigergång" har jag hört det kallas). Han blev i alla fall jättelugn och jag kunde skicka honom på linjetaget. Kändes superbra.

Vi gick hela rundan i skogen och tränade lite mer på pipans signaler. Jag antar det nu bara är att fortsätta nöta och vara supernoga med att han inte får hämta in nåt så länge han inte fokuserar på mej alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback