Linjetag eller slingertag?

Idag sken solen för en gångs skull så jag beslöt mej för att vi skulle åka till Värsnäs. Vi inledde med 20 minuters simning (ja Sigge då) och sen åkte vi till ett annat ställe än det vanliga där det finns en braig stenmur och lite stigar. Där övade vi linjetag men jag vet inte....hur jag än försöker för att få det så enkelt som möjligt så springer han inte rakt! Jag kan lägga den på en stig o ändå tycker jag han springer runt ett träd eller nåt för att komma dit. (okej, lite överdrivet kanske men åt det hållet...). Jag måste nog backa ännu ännu mer och typ lägga på raka stigar osv bara ett tag nu.

En bidragande orsak till att övningar blir kaiko kan ju vara att han blir överstimmig. Idag blev det flera time out när vi bara stod och väntade en liten stund så han skulle varva ner sig. Fotgåendet var ok idag tycker jag. Varje gång han stannade för långt fram (inte så många gånger) så gjorde vi 360 grader åt vänster och ställde sedan upp oss på nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback