Koskit på hunden = gosig katt?

Det spöregnade verkligen idag när Sigge och jag gick 1-timmesrundan, men det gjorde inte så mycket. Sigge bryr sig inte om regn och jag hade regnkläder, stövlar och slutet på en spännande bok i mp3:n. Direkt när vi kom hem var det dax att plocka iordning grejerna och sticka ut till Trekanten. Imorgon är det prov så idag skulle det provgås och bestämmas vad som ska ske var osv. Det är verkligen nyttigt att vara med på sånt "bakomkulissernajobb", man lär sig massor om hur man ska tänka och hur hundarna funkar osv för att inte tala om hur det går till på prov. Jag är ju "ny i svängen" så jag måste ju lära mej allt från början, vilket detta är ett supertillfälle för!

Sigge fick sitta i bilen först ett tag och trodde nog alldeles säkert att det var träning på gång. Långnos på honom..han såg ganska paff ut när det INTE blev nåt jobba av. Han passade såklart på att busa lite, bada och rulla sig i koskit. Äckelhunden fick bada och hoppa från kanten flera gånger innan det värsta försvann.

Direkt när jag slog igen dörren när vi skulle åka hemifrån tidigare i eftermiddags så kom jag på att jag ju lämnat nycklarna i köket...Därför fick jag smyga ner i dojon och hämta Pauls nycklar på vägen hem. De höll på med nån jättejobbig övning, typ studsade fram på tårna och handflatorna. Uj uj...

Sickan var alldeles som tossig när vi kom hem. Sigge var såklart trött och låg i sin korg och sov när Sickan smög fram och åmade sig, rullade sig mot, och gossade med honom. Han såg ganska så paff ut men har lärt sig att man ska hålla masken och ligga still om man vill att hon ska vara kvar. Hon klev omkring runt honom en lång stund, misstänker att det var ev kvarvarande koskitsdoft som attraherade den lilla pimpinetta kattfröken. Lite konstigt, men de är ju inte riktigt som andra, våra små djur!!

Imorrn blir det en tidig morgon, halv åtta ska jag vara därute. Usch och fy, jag som är så morgontrött, men det ska bli skoj ändå!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback