Kalasrapport!

Ikväll var vi bjudna på 60-årsbaluns ute i Trekanten. Det var Engstömarnas pappa som fyllde och judogänget var bjudna! Skoj! Vi hade med oss en blomma och ett bidrag till deras Thailandresa. Festen inleddes med bål, snittar och mingel i trädgården och sedan fick vi gå godistipspromenad och gissa vikten på en melon (kände mej aningens kaxig sedan vinsten i förra "gissa viktentävlingen"). Gissa vilka som vann!? ;) Jag fick en filt (väldigt passande för det var kyligt ute på verandan) och Paul ett skohorn/smiskredskap...vet inte riktigt...haha..

Det bjöds på grillat kött och potatissallad med tzatziki och annat gott och till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljglass. Jag som inte ätit en enda smula sött fick faktiskt permis och smakade av pajen! Gott! Vi fick oxå författa en sång till födelsedagsbarnets ära och lite sånt. Det var en skojsig fest men det var skönt att åka hemåt nu vid tolvtiden. Jag var chaufför idag och började bli liiite trött i öronen av historieberättarna som försökte bräcka varandra...

Imorgon väntar tentaplugg och sen ska vi ut till hundpensionatet och hjälpa till lite. Om jag hinner ska jag sen på Tupperwareparty, vuxenpoäng ELLER!?

Jag känner mej fortfarande väldigt nöjd med sökträningen idag och är glad att vi fått chansen att ta upp det igen och med folk som var både trevliga och kunniga! Nöjd är jag oxå över att jag inte råkat lära in nåt fel (som jag gjort med apporteringen) utan det gick snabbt att anpassa vårt sätt att träna till det sättet de gjorde vilket blev till det bättre för Sigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback