Dagsrapport

Usch och blä  jag är helkrasslig, snorig och hängig, kroppen värker oxå lite grann. De ringde från jobbet imorse och jag kunde inte tacka nej kände jag, så i eftermiddag ska jag dit och sen över natten. Som tur var är jag backup,  annars hade jag nog inte orkat.

I måndags var Sigge och jag ute och tränade och plockade lite svamp. De där svamparna ställde jag in i kylen och kom på nu, de måste ju rensas!!! Nu står det på spisen och ska förvällas och sen kan jag frysa dem. Det är väldigt gott i viltskavsgryta eller i sås till en köttbit.

På lördag är jag inbjuden till sökträning! Det var ju jättelänge sen och ska bli skoj!!! Det passar ju Sigge väldigt bra oxå och det ska bli spännande att se hur han funkar nu, nerbantad och i bra kondition. Får vi lite hjälp med lydnaden sen oxå så kanske det kan bli en start i appellklass så småningom. Om jag inte får ordning på vilthanteringen så känns det helt okej att låta Sigge bli "brukshund" istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback