Uppdatering...

...men inget nytt har hänt direkt. Sigge går in på sista dagarna sjukskrivning och på fredag väntar veterinärbesök. Han är piggare nu och får lite lätt spunk utomhus, igår hade han fått retrieverrycket bara av att husse tittade på honom. Dagens mest spännande händelse måste varit när vi skulle ut på kisserunda på gården och två PYTTEsmå jackrusslar skällde ut honom i kör. Sigge kastade ett getöga på dem och travade sen iväg till en buske lååååångt därifrån och kissade.

Jag pysslar och pysslar och pysslar...men nu MÅSTE min nya beställning av grejer komma snart, börjar tröttna på min hjärtstämpel nu. Idag kom visserligen ett stämpelalfabet som jag har ezmonterat o allt, men jag vill hellre använda en GodJulstämpel så jag väntar lite med textandet...Köpte oxå en liten guldstämpel vilket visade sig vara användbart, najs!

Det är oxå dags att växla ner pysslandet och växla upp pluggandet, nästa fredag är det tenta! Apropå skolan så kan jag berätta att jag blivit placerad i Karlskrona på min praktik i vår. Nä hundar tar dom INTE hänsyn till har de deklarerat flera gånger, det stämde. Jag har skickat in mejl om att få byta till Kalmar, men jag tror inte det går. Lyckligtvis nog så får Paul antagligen ta med sig Sigge till kontoret så han får vara med honom på jobbet under de tio veckor vi har praktik. Alla platser i Örebro verkar vara upptagna så det är ingen tänkbar lösning. Jag har aldrig varit i Karlskrona men efter att ha frågat TML vet jag iaf att det är ca 2 km till sjukhuset från stationen (jag tror det är sjukhusapoteket jag ska vara på). Det innebär att jag antingen får ta en uppfriskande promenad eller byta buss, om nu bussen inte går förbi sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback