Sökträning

Första träningen för Sigge på över två veckor! Idag höll vi till i Läckeby på ett för mej nytt ställe. När vi kom dit var ett spårgäng där men de var snart klara så vi kunde valla vår ruta. Vi körde på "råstig" idag igen och terrängen var liite mer kuperad än vanligt, mer klippor o stenar och allt var täckt med mjuk grön mossa. Tungt för hundar (och figgar) att springa i. Fem förare och sex hundar idag, och alla kör lite olika så det är mycket att hålla reda på, lösrullar, radio, kamonät, bollar, hur man ska agera mm. Inte lätt för mej som är lite smått vimsig, men jag försöker! =)

Sigge gick som hund nummer fem så när hund fyra körde tänkte jag att han skulle få springa av sig lite uppe vid bilarna. Och han sprang ja, först på "rätt" ställe och var allmänt spattig men rätt som det var så stack han som en liten pil!!!! Ahh...Sigge sticker ju "aldrig", såklart han skulle göra det idag. Raka vägen bortåt rutan bar det såklart, och det var ju bara tur att han inte störde hunden som jobbade för tillfället, det hade ju kunnat sluta som blodbad o rena kalabaliken. Nu gick det som tur var bra men de hade hört mina rop eka genom skogen....bara det hade ju kunnat störa en känslig hund. Mycket pinsamt...

 Brottslingen spelade teater på vägen tillbaka och såg så "kuvad" ut så, men när han äntligen kom in så var det raka vägen till bilen och sen blev det koppel bort till rutan. Eftersom han nyss varit sjuk så tog vi det lite lugnt. Han fick ett "Inki-skick" till att börja med och sen gjorde vi tre övningar där han fick gå på vindvittringen och direkt han kom fram blev det bus och lek med boll i snöre. Efter pausen fick han tre likadan övningar men då använde vi kamonätet så han inte lika lätt kunde se (för det hände innan).

Vi var trötta när vi kom hem och jag har faktiskt sovit några timmar och vaknade med ont i huvudet. Dumt, för jag hade ju tänkt att plugga lite ikväll. Kanske kan göra det när jag fått lite mat i magen, Paul håller på att fixa kyckling och potatisgratäng. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback