Sigge är utmanad!

Vilde har utmanat Sigge, så han får ta över tangentbordet.

Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv och samtidigt ange reglerna för leken på sin hemsida. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver personen en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska fnatta in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

1. Jag har hört talas om att vissa hundar väcker sina mattar och hussar och tigger om frukost och sånt.....inte jag inte! Jag är stans morgontröttaste hund och går inte ur sängen förrän jag hör matte öppna kylen. Då vill man ju inte missa chansen att få ett smakprov! (Husse är mycket snålare så när han går upp snor jag bara hans plats i sängen.) Ibland när matte ska iväg tiiiidigt på nån sån där kurs så vill jag inte följa med, det är helt enkelt för tidigt!

2. Jag bara älskar ljus! Mysstämning och den goda doften... nä jag bara skoja. Dom är skitgoda att äta! Mums! Matte ger mej alldeles för lite ben så jag brukar sno de där stora blockljusen och ta till min korg och smaska på. Stearin är bra för magen oxå, lovar!

3. Jag är en judohund. När jag leker och vill visa att brottning och judolekar är roligast så brukar jag göra kullerbyttor när den andra hunden kommer nära så den tror att den råkade tackla mej! Hihi..superkul!!

4. Jag är en äkta lantis och gårdshund. Ibland när vi varit hos mattemor och mattefar i Skoglunda vill jag inte följa med hem, jag vägrar hoppa i bilen. Men då ser matte så lessen ut att jag får ge mej och hoppa in i bilen ändå. Det finns inget bättre än att vara på Skoglunda, man kan jaga katterna, sno deras mat, man får gå med hussefar i trädgården och pyssla. Ja, livet är gott där helt enkelt! Nu är jag ju en cityhund men matte och husse har minsann pratat om hus, bara dom fattar att huset INTE ska ligga på en gata utan gärna mitt i en åker.

5. Visste ni att jag oxå är intresserad av heminredning? Ibland när jag är ensam hemma så flyttar jag på saker. För det mesta brukar jag lägga det i min korg för att det ska bli lite snyggare där. En gång hade matte ställt nåra såna där ljuslyktor på vardagsrumsbordet, kan ni tänka er!?? Helt fel...jag var tvungen att ställa dom på ett mycket bättre ställe, mitt på golvet, alla tre.

6. Jag är faktiskt ganska snäll, fastän matte oroar sig och pratar om nåt som är skarpt. Visst, det kan hända att nån dumming behöver uppfostras och då får han ett nyp. Man måste väl lyssna på sina kompisar!? Men för det mesta så gillar jag att lattja med andra hundar, jag har haft både killkompisar och tjejkompisar, så de så. Faktiskt.

Jag utmanar härmed min faster
Happy och sen mina nya bekantskaper:  Esso, Vegas, Zelda, Enza och Zota och Tilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback