Pysselkväll!

Ikväll jobbar Paul på slottet så jag är ensam hemma och har varit fullt sysselsatt med min nya hobby. Igårkväll gjorde jag om det första kortet och gjorde ett höstkort men idag var det jultema (allt enligt mammas beställning). Jag har stämplat massa hjärtan och klippt ut och dekorerat stämplarna lite. Fem kort blev färdiga idag:

image199

Vissa är enkla och andra dubbla men jag har försökt hålla mej i mått som man kan få tag i kuvert åt. Det blir väl ett uppdrag för veckan att ordna. Sedan hoppas jag att min beställning från Inkywings behandlas och skickas så snart som möjligt för jag är i desperat behov av "God Jul"-stämplar...ni ser väl att det fattas nåt på korten!! ;)

Jag har oxå insett att jag behöver MER tejp, och en vit stämpeldyna samt en vit penna..minst. Gärna embossingdyna och genomskinligt pulver, hologramdyna och tusen andra saker. Idag köpte jag iaf ett litet papperspaket på Lidl i Nybro. Först kände jag mej lite besviken men ikväll har jag haft jättestor nytta av vaxpappret men även wellpappen. Skoj skoj!!

Så här blev det lilla höstkortet igårkväll förresten:

image200

Det är ganska litet, 8x11 cm men jag tänkte det kanske kan hänga med en blomma eller ett paket eller så....ska ju snart på uppvaktning så.

Det första kortet blev till slut så här:

image201

Är väl sådär nöjd med det i helhet men vissa detaljer gillar jag mycket och ska komma ihåg till en annan gång!! Kom ihåg att jag absolut inte är nåt kortmakarproffs, det här är bara terapiarbete! :P

Nu väntar soffan, ostbågarna och första avsnittet i andra säsongen av Heroes! Yey!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det ser bra ut, det blir sp'nnande med st'mplarna
Kram

2007-10-20 @ 22:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback