På banan igen

Idag var vi för återbesök hos vetten. Sigge tycker det är lagom kul att vara där men han blir bättre och bättre. Knasiga Sigge hälsade glatt på djursjukvårdarna men gömde sig bakom mina ben när veterinären kom in. Lite lock och gos så blev de bättre vänner och Sigge fick beröm för han var så snäll.

Vågen stannade på 24 kg idag, så han har gått upp nästan ett kg sen sist. I samråd med veterinären bestämde vi att två kg till borde vara ungefär lagom. Nu får han ju börja röra på sig lite mer så då kommer det nog gå lite långsammare och förhoppningsvis musklar han på sig lite oxå.

Jag tycker pälsen är bättre oxå så jag skippar nog kosttillskott. Som vanligt fick Sigge mycket beröm för sin fina färg, och jag tycker nästan att han ser ännu lite mörkare ut nu. Kan det vara så att de mörknar med åren samtidigt som masken blir mer framträdande. Han är fortfarande mörk i ansiktet men de vita hårstråna blir fler och fler...

Nu hoppas jag att det blir möjlighet till lite sökträning i helgen och apporteringen ska vi sätta igång med oxå. :)

Kommentarer
Postat av: Anna och Vilde

Ni är utmanade! Läs vår blogg 27/10 :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback