Nydesignad toalett för prinsessan

Det var länge sedan jag visade upp något projekt här hemifrån. Igår surfade jag runt på bloggen där man kan visa upp sina pimpade IKEA-möbler och såg en bra grej. De hade gjort om ett soffbord "HOL", till kattlådehus.

Idag tog jag med mej sjuklingen och vi gick en liten promenad i skogen mittemot bruksan och sen fick han sitta i bilen och få lite frisk luft (i sin nya bur) ;) medan jag shoppade loss på IKEA. Shoppa loss är väl kanske fel ord när man kommer hem med fyra saker...men ändå!

Först en bild på hur det såg ut innan. Rörigt badrum med en dum kattlåda där en slarvig katt skvätter ut sand på golvet så det till slut blir stopp i avloppet.

image190

Om nån är sugen på att göra en egen, så gick jag iaf tillväga på detta sätt.

Ett styck HOL låda/soffbord 50x100 cm inhandlades och monterades.
image191

Ett hål sågades i lådans ena kortsida.
image192

Kanterna slipades lite grann så att inte fröken katt ska riva sig.

image193

Hela lådan oljades in. Jag använde teak-olja för det hade vi hemma. Hade jag varit mer tålmodig hade jag nog använt samma vaxolja jag hade till fåtöljernas armstöd men det orkade jag inte. Teakolja är snabb och smidig!!

image195

Innan jag ställde i kattlådan skar jag till en bit plast (sån man kan köpa på IKEA för att ha i botten av kökslådor) som täckte botten av lådan. Den är lite ojämn i strukturen så jag hoppas att kattsanden ska stanna kvar där och inte smita ut på golvet.

Så här fint blev det:

image196

Den svarta trådkorgen som står uppepå lådan är oxå från IKEA och heter Visen. Däri har jag alla hårgrejer och hudkrämer och sånt. När man ska städa lådan är det bara att lyfta bort hela korgen o dom andra grejerna. =)


Kommentarer
Postat av: mamma

Smart och snyggt. Hoppas sanden stannar därinne nu
Kram mamma

2007-10-13 @ 21:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback