Lyckat kalas!!

Idag har vi slitit som tokar i köket för att få allting klart.  Paul och jag hann in till Bra & Begagnat och fyndade tallrikar! Jiho, 6 flata och 6 djupa i "gamla" Swedish Grace för 20 kr styck och en teakbricka.

På buffén fanns det grönsaker i ugn, bulgurpilaff, vitlöksgratinerade champinjoner, grönsallad, lax- och räkspett, kycklingspett, tzatziki, fetaostsås, bröd och olika ostar. Till det såklart vin, öl eller vad man ville dricka. Till efterrätt blev det chokladtårta och pavlova. Alla tyckte maten var god!!

Det var så himla roligt att se alla igen!! De flesta vänner här träffar jag ju bara nån gång om året och det är alldeles för sällan, men ändå är det precis som vanligt när man ses. Nu längtar jag ännu mer efter att flytta hem. Men Kalmar har ju fördelar oxå, framförallt att hundlivet är så bra där nu. Jag är superglad över att ha så duktiga träningskompisar både inom apporteringen och söket, det är inte helt lätt att hitta. Dessutom vill jag gärna bo kvar iaf under tiden hundvalpen är liten. Jag kommer få separationsångest från vår lägenhet oxå...den är så fin nu, och dessutom är den billig och bra. =)

Det var förresten två glada smågrabbar på festen, Adam 14 månader och Arvid 8 månader! Båda två blev väldigt förtjusta i Sigge och Sigge i sin tur tyckte att dom va lite småmysiga oxå. Arvid drog i Sigges mun åt alla håll och Sigge slickade deras händer o nosade på dem. Sigge gillar när det är folk här, han lallar runt och gossar här och där och äter smulor. Myspys!

Förresten reagerade alla på att Sigge krympt!! Hihi..inte så konstigt när han faktiskt bantat 6 kg. Imorrn förmiddag ska jag försöka tvinga Paul att agera figurant så Sigge får träna åtminstone en gång på att söka med hjälp av vindvittring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback