Lördag

Idag har det inte varit en särdeles händelserik dag. Vi har städat och tvättat lite och vår tavla har äntligen kommit på plats. Paul jobbade på slottet där det var barnkalas ett par timmar ikväll och jag gick på coop för att leta lördagsgodis och skruvar, men, de bygger ju om där så man hittar ju ingenting och godiset reade dom så alla goda grejer var slut!! Umpf...

Så här såg tavlan ut innan jag målade ramen:

image203

Och så här snygg blev den på plats (nederst i bild ser man oxå en bit av den "nya" röda fina fåtöljen:

image204

Jag tycker den är häftig, och det är i alla fall inte IKEA!! Man kan verkligen fastna i den och sitta och fundera på vad man ser. är det en sjö i bakgrunden,eller är det ett översvämmat gärde på vårvintern, och vad är det där orange? En lövhög, eller kanske....ja jag vet inte!?

Framåt kvällskvisten när Paul kommit hem igen kom jag igång med pysslandet och fick tio julkort tillverkade. Nu fattas bara ett vitt papper på insidan att skriva på. Det fixar jag imorrn eller så...Bilder på korten kommer då oxå!

Imorrn är det sökträning igen, det var lääääänge sen. Jag har tänkt att Sigge ska få springa av sej överskottsenergin fritt och sen ska han få jobba med lilla nosen och gå på vindvittring. Eftersom vi inte gjort ett skvatt på flera veckor så räcker det nog med ett par övningar för honom och inte FÖR mkt spring. Veterinären betonade faktiskt att vi ska sätta igång gradvis.

På eftermiddagen blir det tentaplugg...eländet är ju på fredag och jag har inte riktigt koll på läget känner jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback