Kurering och uppgödning pågår!

De senaste dagarna har jag haft en känsla av att Sigges hals är krasslig. Bara tycker det låtit lite "tjockt" när han hållt nåt i munnen och idag var det väldigt tydligt. När jag kände på halsen så var lymfkörtlarna stora oxå så jag ringde till djursjukhuset och hade tur för det fanns en ledig tid nu på eftermiddagen.

När vi kom dit misstänkte de kennelhosta så vi blev snabbt infösta i ett rum! Hjälp tänkte jag, Sigge umgås ju inte med andra hundar direkt och jag har inte ens hört att nån träningskompis varit sjuk! Som tur var så visade det sig vara en halsinfektion, precis som jag trodde. Halsmandlarna var inte svullna utan halsen var lite röd bara. Penicillin i 14 dagar och sen återbesök. (Måste skryta lite och säga att veterinären var imponerad över hur SNÄLL Sigge var och som lät henne titta i halsen hur lätt som helst! Bästa hunden nånsin! ;) Känns kul o höra när man vet hur dåligt rykte golden har hos veterinärer!)

Dessutom fick jag en smärre chock när Sigge satte sig på vågen, bara 23 kg!!!! Hjälp! Det är alldeles för lite till och med för en jaktgoldenhane. Antagligen så har vikten fortsatt o rasa lite för mkt  pga bantningen så nu måste vi öka på fodret igen. Jag har noterat sista veckan att pälsen sett risig ut och att han känts lite för tunn, veterinären tyckte oxå det såg ut som att han tappat muskler. Uppgödning nästa! Veterinären sa att det KAN ju bero på något annat men vi provar först med mer mat och ser.

Nu har jag hämtat ut medicin och så blir det vila och uppgödning i 14 dar för Sigge. Ibland är det tur att man är lite pjåskig! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback