Kalasdag på prov och kalaskväll med kalas!

Igår firade undertecknad sin 28:e födelsedag och lämpligt nog var det särskilt jaktprov ute i Trekanten o finns det nåt bättre sätt att fira sin födelsedag än ute i naturen med hundar högt och lågt!! Jag skulle ju egentligen startat med Siggeman men eftersom vilthanteringen är mer mord än mys så blev det inte så. Jag var istället funkis och hjälptemestadels till med att ta emot och pricka av de som skulle starta samt med att lägga ut pippisar på söket. Det var trevlig stämning och allt avlöpte smidigt så det var superskoj!!

Lite stressigt blev det på eftermiddagen när provet var slut och jag och Paul fick ilstäda lägenheten och fixa glasyren till tårtan. Vi hann precis bli klara innan de första gästerna kom. Tyvärr hade jag inte kameran med mej på provet och inte heller var den framme under kvällen, men jag hann i alla fall knäppa ett par kort på tårtan (hade lovat på ett forum att visa upp den ;)). Gästerna var ungefär tio stycken och alla tyckte fikat var smaskens och gick härifrån med mer eller mindre omfattande sockerchock. Hehe...Tårtan blev god och väääääldigt chokladig!! Isaac, tre år, gillade bullarna mest och mulade i sig två stycken och på det muffins och tårta!!

Mja...så här blev i alla fall tårtan o de:
image187

image188

Förutom tårta ser ni överst till vänster blåbärsmuffins och äpplemuffins med havretopping, längst fram till vänster kanelbullar och längst fram i mitten daimgrottor.


Kommentarer
Postat av: karin karlsson

Grattis i efterskott. Gud vad smarrig tårtan ser ut:)

2007-10-04 @ 09:14:00
Postat av: Helena & Vegas

Grattis på födelsedagen från oss också :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback