Sammanfattning av helgen

Veckan som gått har varit enormt intensiv, massor att göra och stressigt! I fredags gick typ allt på knas. Det började egentligen redan torsdag kväll när jag skulle färga håret och det blev morotsrött i utväxten. Inte så piffigt så det blev till att färga om på fredag förmiddag. Nästa oturlighet var att Paul skulle skruva fast hatthyllan bättre och skruvarna, eller rättare sagt väggen, krånglade. Den sitter nu uppe igen men precis lika ostadigt som innan...Vaniljkrämen till tårtorna blev för lös och rann ut när tårtan låg på vårt fat som är lite toppigt på mitten så mitt i tårtmonteringen fick Paul susa ner till Indiska där vi redan köpt ett fat för att skaffa ett likadant. Efter lite omkokning och mer maizenamjöl blev krämen krämigare och tårtorna blev riktigt fina! Bild kommer...Sen missade Curleys tåget från Nyköping och fick springa runt på biluthyrningsföretag. De fick inte tag på en bil förrän på tredje stället och Keith fick göra debut som högertrafikschaufför.

Vid sjutiden trillade första gästen in och strax därefter kom familjen Curley. Middagen stod på bordet och vi hade redan ätit för att hinna "underhålla" våra andra gäster som "bara" skulle få tårtkalas. Viltskavsgrytan gjorde succe hos dem, speciellt hos pappa Con som åt tre portioner och klämde i sig en inte oansenlig mängd potatis, eller "spuds" som det heter på Irland...

På torsdagen och tidigare på dagen hade vi fixat ordning i festlokalen så det var bara att låsa upp dörren och tända ljusen så var allt klart för fest. Det blev en väldigt lyckad kväll och alla tyckte om det vi bakat. Keith blev såld på morotskakan...ojoj...Lite senare på kvällen trillade hela min familj inklusive luspudel in. Det blev en sen kväll men det var väldigt trevligt!!

Lördag morgon intogs frukost på slottshotellet (det ingår i studentföräldererbjudandet) och sen delade vi på oss och flickorna Carlsson gick på stan medan Curleys och föräldrarna Carlsson kollade in slottet och gamla stan. Till lunch blev det "fry up" hemma hos oss, fixat av Keith och Paul. Gott!! Alla fick lite matkoma så vi degade ett tag här och sen försvann folk iväg och bara jag och pappa var kvar här. Jag slökollade på tv och pappa fixade med lilla datorn.

På kvällen käkade vi middag på Källaren Kronan, yummie!!! Jag körde på mitt säkra kort lammfilén, den är så himla god!!!!! Efter hade vi tänkt förflytta oss till Lilla Puben men där var det knökfullt!! Vi sprang över gatan till Krögers istället och efter en öl där fanns det plats på Lilla Puben. Då var det bara vi o Curleys som var kvar. En sen kväll och jag mer eller mindre ramlade i säng.

Imorse frukost på hotellet igen och sen begav vi oss hit för lite förmiddagsfika, tårtan kommer ju räcka i all evighet annars!! Familjen Carlsson begav sig hemåt och vi och Curleys kollade in Pauls jobb och sen hamnen. I eftermiddag har jag inte gjort många knop. Vi är dötrötta, Sigge oxå. Han har varit i paradiset hela helgen (nästan ;)) och fått hur mycket uppmärksamhet som helst. Curleys var väldigt imponerade över hur lydig han var så jag har fått i uppdrag att träna Matts fårhund Toby i jul. Hehe...det lär ju inte hända så mkt på en dryg vecka när Sigge tagit nästan fem år och få till en okej vardagshund. (Hemma är han absolut ingen heting utan supertrevlig att ha o göra med). Klickern ska iaf med och jag ska göra lite kontakt- och gåfintövningar tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en jättetrevlig helg och goda kakor och tårta. Allt klaffade perfekt och det är mycket jobb att vara värdinna och värd. Kul att träffa Pauls familj, de var supertrevliga, hoppas de kan komma i sommar och kan åka runt lite i Sverige.
Korten Du gjort är jättefina jag kollade igårkväll på dem igen.
Kram mamma

2007-11-26 @ 15:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback