Helgsammanfattning

Ja, denna helg har inte gått i många knop. Jag har verkligen njutit av att tentan är avklarad och sov läääääänge igår. Sen tog jag bilen ut till Öland och shoppade lite byxor och skor till disputationsfesten nästa helg. Jag hade ju eg tänkt ha jeanskjolen, väst, mörka strumpyxor och en långärmad tshirt men efter lite råd från mitt kära lilla forum så kom jag fram till att det nog var för informellt. Istället blir det nu ett par byxor med pressveck, antingen beige med rutor eller kritstrecksrandiga. Vi får se vad jag hittar för överdel på stan nu i veckan. Skor hittade jag iaf ett par jättesöta på Öland, lite 20-talsstuk med rund platt tå, liten kurvig klack en sleif över foten. Supersköna är dom!!

Igårkväll var vi bara hemma, Paul har tenta imorgon så han har pluggat hela helgen. Jag grejade lite med mina kort, det är kul.

Idag var det sökträning igen, jag var egentligen mer sugen på apportering för det var så länge sen, men träningen gick jättebra så det var kul!! Sigge fick börja med att göra några vindövningar och NU kopplar nosen på på en gång! Skitbra!! Mindre bra är att han tycker det är så hiiimla roligt att han inte ens vill stanna vid figgen utan bara vädrar vidare för att hitta andra eventuellt gömda människor  i skogen. Han blir oerhört splittrad och svår att få kontakt med då.

Efter fikat fick han göra hela kedjan med markering och påvis, och då visade han samma tendens igen, nosen är på tidigt men han vill inte bli kvar vid figgen. Vi kom fram till att godis är bättre än snörboll och då blev problemet vid nästa skick att han istället inte ville gå ifrån figgen med rullen. Jaja, det är ju lätt tränat på i alla fall. Jag är JÄTTEnöjd med att han använder nosen så fint nu, det är skillnad från första gången när han inte förstod alls vad han skulle göra.

Nu är det klart att vi har bokat in en träninghelg med Tony Lyvén v4, det ska bli jätteroligt!!! Nu får vi hoppas på att det inte blir massa snö bara.

Jag har kommit fram till att jag MÅÅÅSTE börja med lydnadsträning oxå, men jag vill inte. Känner mej så dålig på att hitta på roliga sätt att lära in momenten och dessutom är det alldeles för pilligt för mej. Men, om vi inte har lydnaden kan vi inte tävla i söket och då är ju alla timmar man lägger ner i sökskogen bortkastade.

NU väntar lite mat och vätskepaus och sen ska jag plocka iordning och städa här hemma. Det är ett riktigt bombnedslag, men så blir det väl när båda pluggar intensivt och har mkt att göra....kan ju erkänna att min nya lilla hobby också bidrar till nedskräpning i form av pappersremsor, fototejpslappar och glitter överallt...

Kommentarer
Postat av: Anna med flera..

Hallå!

Sökträning i helgen! Vilken dag passar er??

//anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback