Dagen efter...

...Ullared. Det blev en hel del shoppat, mest kläder i födelsedagspresent till Paul, bla ett regnställt. Han fick dem i förväg fast det finns en sak kvar till nästa vecka. Jag hittade även de där fina "julstrutarna" till bra pris så nu har vi tripp trapp trull i rött!

Idag har jag varit ledig och det tycker Sigge är trevligt. Vi har börjat klicka in lydnadsettans apportering så det blir mycket gottgott och klicker är ju bara sååå roligt. Sigge presenterar gärna läggande och "sitt fint" men även apporterandet går bra att lära in. Egentligen kan han momentet i stort men han sträcker sig fram efter bocken när jag räcker fram den så jag har idag belönat när han istället söker ögonkontakt. Ikväll provade jag även att varva att belöna för ögonkontakt och att säga apport och belöna när han greppat. Nu har jag oxå kommit ifrån problemet att han reser sig upp, det var ju bara att stå framför honom istället. Hihi..tack för tipsen Sara och Annorna!

Utomhus har jag även börjat belöna för ögonkontakt, men jag har kommit på att mjukost inte är smidigt i lydnadsträningen. Det tar så lång tid för honom att slicka i sig och sen måste han slicka på tassarna och gärna lägga sig ner osv....då är det smidigare med en liten munsbit som bara trillar ner i magen snabbt! När vi kommer längre där ska jag förflytta träningen inomhus och så småningom kommer det bli fotgående av det hela...hoppas jag!!

I eftermiddags åkte P och jag på turné för att hitta alla saker som behövs för våra syskons julklappar. Vi har bestämt att alla fem ska få samma sak, och det är delvis hempysslat, delvis inte. Dessutom blir det såklart individanpassat...kan inte avslöja mer för jag tror att det KAN hända att lillasyster läser ibland.

Imorrn ska jag nog släpa mej iväg till skolan med förhoppning om att tentan är rättad. Föreläsningarna handlar om författningar och man kan lika gärna läsa innantill själv i boken som att lyssna till läraren som gör detsamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback