Vissa dagar borde man stannat i sängen...

...och jag tänker förpassa mej dit tidigt ikväll!

Igårkväll var mysig däremot. Vi åt lite småplock, dipp och grönsaker, vitlöksbaguette, goda ostar och kex samt frukt. Mums! Sent på kvällen blev jag pigg och fick såklart svårt att sova, till skillnad från kvällen innan när jag somnade i soffan och inte gick att flytta på. Vaknade vid tvåtiden och var så svettig att jag fick byta pyjamas innan jag kravlade mej i säng bredvid Paul som somnat med lampan tänd.

Vaknade och kände mej seg imorse. Surfade en lång stund innan jag tog mej i kragen och fixade lite frukost. Ringde och hörde om Marina var träningssugen men vi bestämde att inte bestämma nåt. Istället åkte jag ut själv i skogen och gjorde väl alla fel man kan och allt bara gick dåligt och knäppt. Okej, vi gjorde nån bra linjetagsövning men till och med de väl beprövade gick åt skogen. HU..jag blev till och med sur på Sigge, något som inte händer speciellt ofta. Visst kan jag låta arg och barsk och läxa upp honom men det är ju teater för träningens skull. Efter en stund insåg jag att mitt eländiga humör i kombination med Sigges extremt prilliga inte var nån hit och vi bara promenerade.

På vägen hem ringde jag till Paul och insåg att jag inte alls var okej med att sitta ensam hemma ikväll. Eftermiddagen utvecklade sig med tågets fart till rena rama kalabaliken och tårkalaset. Fick mej lite kloka ord av min "coach" men ändå var det elände ett tag till. Nu ska Paul på sittning men kommer hem efter middagen och jag ska äta lite grann och kolla på en film jag har på datorn.

Imorgon har jag återigen fått "äran" att leka reporter på Lantlivsmässa på Björnö slott. Det ska bli trevligt. Jag hoppas vädret är bättre än vad det är just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback