Underbar lax i foliepaket

Ikväll stod det lax på menyn. Jag har lite svårt för den lite feta lukten som kan bli när man steker eller grillar lax och hade hittat ett recept på ett forum som verkade enkelt och gott. Jag modifierade det lite till vårt skafferi och vår smak.

image142


Jag lade en laxfilé på en bit aluminiumfolie och la på några skivor lime. Sedan strödde jag över lite fryst provencalsk kryddblandning, salt, peppar, några kvistar rosmarin och några basilikablad. (Jag hade inte så mycket färska örter, annars klarar man sej ju utmärkt med bara det). Överst la jag en liten klick smör och gjorde jag som små paket av folien och ställde på grillen. Till kokade jag nypotatis och gjorde en sallad på gurka, isbergssallad, tomat, rödlök och lite smulad fetaost. Kokade oxå lite hollandaise men utan smör, men det var faktiskt lite överflödigt. Laxen var SÅ god och hade fått underbar smak av örterna! Mums!!!

image143

Om någon ser sådana tallrikar som på bilden så säg till mej. De senaste veckorna har jag råkat krascha två stycken. Helt sjukt, de har ju hållt hur många år som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback