Träningsrapport

Vi har fått en en skön vana de senaste veckorna när jag gått ganska långa dagar i skolan. När jag slutat så åker Sigge och jag oftast ut i skogen en sväng för att träna medan vi väntar på att husse ska komma hem från jobbet.

Idag åkte vi återigen till Värsnäs. Vi inledde med en promenad och jag tyckte det var dax att uppfriska minnet om hur linjetag ska se ut plus att jag ville få in stoppsignalen. Han MÅSTE bli mer lyhörd. Alltså skickade jag honom längs stigen, blåste stoppsignal och sedan närsök så Sigge fick hitta dummien jag smygt ut.

För att Sigge inte ska börja tveka och söka mitt stöd så jag får skicka ut honom igen efter en liten bit (jag har nämligen märkt sådana tendenser, kanske för vi tränat på stoppsignal o sånt) så lät jag honom även gå på några riktigt långa linjetag längs vägen.

På ett ställe hittade vi även en mur som jag skickade Sigge över. Han skötte det perfekt! Han sprang rakt ut, klättrade rakt över muren, hämtade dummien och så raka vägen tillbaka över muren. Perfekt! Det är annat än när han käkade den där fågelvingen och fipplade och hade sig..

Inget träningspass utan lite konditionsövning så vi stack ner till den lilla båtbryggan vid den där stugan vid motionsspåren. Där fick Sigge simma en kvart, men innan lade vi ut ett linjetag och efter simningen fick han hämta in den. Den fanns färskt kvar i minnet och han sprang rakt ut och hämtade in den.

Greppet och avlämningarna går inte att klaga på här på hemmaplan! Nu när han sköter det så kan jag använda mej lite mer av godis för att få in en bra position vid avlämningen.

Nu väntar vi på att husse ska komma hem och laga middag åt oss. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback