Träning i ny frisyr...

...gick väl sådär. Jag måste nog backa och repetera linjetagen lite. Jag trodde det var mer befäst, men det är la sant som de vise säger, det är en färskvara.

Jag la ut några dummies i en träddunge i ena änden av fältet och sedan backade vi en bit diagonalt. Första och andra gick bra men sedan stod det still i Sigges huvud. Ibland kan man "mota" ut honom med ut-tecken men det är ju inte riktigt meningen. Vi gjorde om övningen med kortare avstånd men fortfarande var det svårt. Jag är lite nyfiken på att testa hur han skulle reagera med förlängt avstånd och upprepning på ut-tecken, dvs att han sitter en bit framför mej och jag visar honom ut-tecken istället för att skicka linjetag. Det spelar iofs ingen roll om det funkar för linjetaget måste ändå fungera.

Nu ska vi backa och köra upprepningar som inte är på för långt avstånd så Sigge minns snabbare "målområdet" och sen köra långa som han får vara med och lägga ut på med bara ett eller två skick. Tror det är viktigt att ha långa linjetag så de inte börjar flacka av efter en liten bit bara (vilket ju är tendensen nu).

Vi avslutade med att Sigge fick hämta in de dummies jag kastade ut i en dubbelmarkering innan vi började klippa och det gick bra. Dock så var han efter passet VÄLDIGT tagen och flåsig. Jag tror inte det var springandet så mycket som att han stressade upp sig och blev trött därför. 

Jag upptäckte förresten när jag klippte att klon som sitter vid sporren på ena framtassen var sönder och pulpan var lite blottad. Jag ska ha koll på det, antagligen så hårdnar det/pulpan drar sig tillbaka och om inte så går vi till vetten så får de fixa till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback