Sommaren börjar närma sig...

...och med den kommer energin tillbaka. Sista året har faktiskt varit skittufft, både i skolan och privat. O ja, Paul är såklart en positiv sak men det är ju inte helt gnisselfritt att sammanfoga två envisa figurers liv till ett. :) I helgen väntar utrymning och eventuellt städning av Pauls gamla lägenhet.

Igår kväll fick jag ett ryck och förnyade våra annonser på blocket och la in lite nya saker så telefonen har ringt idag och det har oxå poppat in några mejl. Nu hoppas jag vi blir av med lite saker!!! När jag kollade igenom mappen med foton på saker som var till salu så fick jag rensa bort en hel del men det är fortfarande mycket kvar! Kom och köp konserverad gröt....

Dagen startade på bilprovningen. Som jag hade misstänkt så behöver avgassystemet bytas. Jag irriterar mej lite på att inte Opelverkstaden sa det när den var inne för hålen som var kan knappast ha tillkommit sedan dess. Dit tänker vi inte gå igen, dyrt och inte speciellt trevliga heller var de.. Det ska nog inte bli så fasligt dyrt, är man händig kan man tydligen till och med byta det själv. Tyvärr kan nog varken jag eller irländaren titulera oss händiga när det gäller bilar så det blir till att snällt betala.

I övrigt har jag satt fart med hemtentan och åtminstone några uppgifter är jag nöjd med. Vi har då inte "vanliga hemtentor" som alla andra har med typ sex uppgifter, nä...vi har minst 25! Jag har ingen aning om hur noggrant man ska svara för att få poäng heller. Får nog höra mej för med några andra i klassen nästa vecka. Vi har ju gott om tid på oss, ända till den 7:e juni men det är ju trevligt med lite sommarlov. Går på schemat den 9:e.

Jag har även hunnit med att ligga på balkongen och lata mej. Läser en bra bok för tillfället så det är lätt att fastna i soffan när solen gassar så skönt. Plantorna vi sått har kommit upp så pass att det är dax att plantera om dem och det är så härligt med lite grönt därute!

Sigge har inte fått mycket aktivering de senaste dagarna. Musten gick ur mej lite efter kursavslutningen och nu laddar jag för att ta tag i vilthanteringen. Vi ska inte ha några problem med den efter sommaren, det är målet som SKA uppnås! Nä nu ska jag till maxi och handla lite mjölk och sånt, kanske oxå jordgubbar om det finns några kvar. Vore ju mums till kvällsfikat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback