Sökträning och flickor fixar!

Sigge och jag stack ut till Värsnäs förut ikväll för att göra ett riktigt fritt sök. Det har vi inte gjort på jättelänge och det visade sig ju på poängjakten att han behövde få lite ordning och reda i arbetet där. Jag la ut sju dummies medan Sigge satt i bilen och sen fick han hämta in dem.

Sigge jobbade på bra, det var inte som sist, bara spring i början, utan han sökte och levererade in dummies hela tiden. En gång flyttade jag mej lite i sidled för att ge honom lite "ny" mark och en gång fick jag gå ut och säga till för han bytte dummie. Annars skötte han sig super, det enda jag känner behöver putsning är inlevereringarna. Han vill gärna ta varvet runt mej och när han inte får det blir det lite omständligt och vingligt. Avlämningarna däremot var helbra idag, jag får ta dummiesarna utan något som helst tjafs.

Det hände dock ett litet missöde, som vanligt jag som klantat till det. Jag tänkte vara lite lurig och hängde en dummie ca en halvmeter upp på ett träd. Det var en liten kvist som stack ut, perfekt för att hänga snöret till dummien på. Sigge hittade dummien och drog....och drog..han skulle till varje pris ha in dummien och finmotorik är ju inte hundarnas starkaste sida. Det måste sagt pang för rätt som det var så kom Sigge in med en dummie UTAN snöre och utan öljetten och tyget där öljett och snöre suttit!! Dessutom hade tyget spruckit mitt på. Dummien har några år på nacken så tyget hade väl blivit poröst och slitet. Korksmulorna bara rann ur dummien men han bar den så fint så utan att tugga och jag tror inte han är "skyldig" till att den gick sönder heller. Den råkade helt enkelt gå sönder när han kämpade för att få med sig den. Sju dummies fick han in snabbt som bara attan och inte tappade han fart eller ork. Konditionsträningen ger resultat!!

Flickorna Sanna och Tove har alldeles själva fixat så Pauls säng numera bor i vår gemensamma lägenhet och Toves säng numera har fått en ny "matte". Duktigt va!! Det kändes lite sorgligt att säga farväl till min supersköna säng, den har bott med mej både i Örebro och på Fabriksgatan och nu här..Att få hit Pauls säng var ett riktigt projekt; vi fick skruva bort benen och sen stuva in den i hissen och sen in i Sannas lilla pickup och binda med rep och grejer men det gick!! Tusen tack för hjälpen!!

Nu ska jag bädda sängen och sen ska jag kolla om det är nåt bra på tv. Har massor av pyssliga planer för min LEDIGA helg, eller snarare lördag, för på söndag ska jag ut på äventyr igen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback