Simrapport

image134
Simma simma..

Vi hittade den inte! Jag hade såklart inget större hopp men ändå, man vill ju den ska va där!! Vi tog en lov om hamnen oxå men ingen liten röd dummie där inte. =(

image135

Vänta matte, jag SER nåt!!

Istället blev det operation simning längs bryggan utan koppel. Det gick ju jättebra! Skönt för både Sigge och mej att slippa koppel. Lätt som en plätt var det bara att locka med honom åt rätt håll och på änden där han gärna vill klättra upp istället för att simma runt så kastade jag ut en matplutt i rätt riktning. Idag fick Sigge simma några fler vändor. Tror jag nog missbedömde häromdagen när han såg så trött ut efter två runt den lilla bryggan på Värsnäs för nu skuttar han upp ur vattnet och är hur pigg som helst!

image136

Sigge flyter som en liten kork!

Idag är det tvättdag så jag ska väl masa mig ut till tvättstugan för att byta i maskinerna. Vi har fått sålt min säng så jag har passat på och tvättat överdraget till bäddmadrassen, kan ju vara trevligt för hon som köpt den att slippa ev hundhår och sånt. Sen blir det lax till kvällsmat. Hoppas Paul kommer hem snart så jag slipper laga mat! :P



Edit: Glömde ju att berätta att Sigge oxå fick lite träning i att hoppa från bryggan. Han är supermesig när det gäller att kasta sig i vattnet från kanter, vill helst kunna gå i som en gammal tant. Det går ju inte, han måste kunna plumsa i rakt ut där han står. Provade först kasta ut en matkula och han ville ut men tordes helt enkelt inte, utan stod med alla fyra tassarna på kanten och rumpan putade ut. Till slut fick jag kasta i en dummie, för det VET jag ger honom driv ut och då kastade han sig glatt i. Som vanligt...första gången bara måste han prova att släppa, men in med den i munnen och säga till, och sen skötte han sig fint vad gäller avlämningar. Vi gjorde om hoppet från bryggkanten och oxå från den lite högre "betongbryggan" och han störtade sig rätt i! Avslutningsvis kastade jag i några godisar och den här gången hoppade han i utan att tveka.

Jag vill helst inte hålla på och kasta grejer hit och dit eller göra sk enkelmarkeringar för det bara stressar upp honom och vi jobbar ju åt motsatt håll just nu men jag tror det räcker med att ha gjort det idag och sen tänka på att välja sådana ställen när man väl tränar för att få honom att acceptera att man ibland måste kasta sig i med ett plask. Jag vet ju oxå varifrån oviljan kommer. När han var liten valp gick vi en gång på en låg brygga och Sigge trodde han var som Jesus och kunde gå på vatten så han traskade rakt ut på vattnet utan att jag hann reagera. Han slog en kullerbytta ner i vattnet och sekunden efter fiskade jag upp honom men jag antar att det gjort honom lite mer försiktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback