Rapport från träningen igår

Vi hade tur med vädret igår! Regnade nog bara nån liten droppe på oss. Sigge och jag stack och simmade lite innan träningen och sen hämtade vi upp Sanna och Zombie som skulle med o miljöträna.

Vi gjorde fyrkanten igen, och Sigge fuskade som aldrig förr. Han har ju "hemma blivit så himla duktig och springer inte på namnet utan på kommandot, men igår tog han alla chanser. Jag kom ifrån problemet genom att lägga till Sigge framför nejet oxå så blev det mindre förutsägbart. Verkligen en bra övning!!! Jag märkte tydligt att Sigges förmåga att minnas var det fanns dummies var väldigt dålig pga att han var rätt varvad. Jag var hårdare mot honom igår, och tillät inte lika mkt trams och flams i kopplet.

På minnesövningen var han mer sugen på att ta markeringen än dummyn och vände från linjen mot vattnet. Jäkla hund. Tur han går o stoppa. Jag såg ju tydligt att han visste var linjetagsdummyn var men han bara sket i den. Det var Sigges tema för dagen, fusk o slarv! ;)

Närsöket grejade han bra, men i sin iver att få hem en dummie som satt fast i ett träd drog han sönder den lite. Han kom från "fel" vinkel så träden låste fast dummien, oturligt. Stora söket såg vi tydligt en tendens till att fuska när matte inte ser och försöka söka med dummy i munnen för att kunna byta. Det problemet ska jag angripa och göra ett sök där jag har full koll men han inte tror det, och så ska jag vara på honom som en HÖK! Trots att Sigge gått ner så mycket i vikt så har kondisen bara förbättrats lite så den behöver vi oxå jobba på (plus några kilon till som ska bort).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback