Hurra för mej!!!!

Jag klarade tentan i galenisk farmaci med alla rätt på R:s del om pH, och 23,5 av 27 på K-mans del om värme o sånt grejsimojs!!! H:s del om torkar o sånt där klarade jag nog med nöd och näppe, men det var ju inga beräkningar eller nåt på den så det räknas inte riktigt ;) Jag kan inte fatta det själv, hurra hurra!!!! Jag fick ju dessutom veta häromdagen att jag klarade läkemedelskemin vilket känns som en STOR lättnad! Nu kan jag fokusera på det som händer nu i kursen. Härnäst väntar två roliga labveckor där vi får göra salvor o kapslar och allt möjligt och sen ska vi till Danmark.

Idag ska vi hämta hit Pauls säng med hjälp av Sanna och Osse och förhoppningsvis kommer tjejen som ska köpa min gamla hit och hämtar den. Dessutom kommer hon som ska köpa mitt sminkbord hit i helgen och hämtar det. Det börjar arta sig. Igår kväll borrade och skruvade vi nämligen för fullt här hemma och satte upp tavlor och speglar och lister mm. Nu vill jag få tag på en liten "orientalisk" ljuslykta att ställa ovanpå nyckelskåpet så kommer det blir superfint i hallen!

image138

IKEA-tavlor är egentligen fusk men vi har inte råd att köpa "riktig" konst just nu och just de där fotoplanscherna gör sig otroligt bra i vardagsrummet. Sigge börjar visa tecken på hög civilisering, han äter tydligen med bestick numera. Ser ni så fint han dukat oxå.

image139

Ja, ni ser ju själva hur synd det är om honom som får ligga i en fånig hundkorg istället för att mysa i soffan med oss...Ska jag vara helt ärlig så verkar han trivas väldigt bra i sin nya hundsäng från IKEA. Den enda nackdelen är att väggen inte skyddas så jag funderar på att sätta upp nåt tyg som skydd. Har inte tänkt färdigt om det ännu, återkommer när jag bestämt mej...

image140


Nu är lunchen uppäten och jag ta ut Siggs lite innan jag ska tillbaka till skolan. Förhoppningsvis kan jag locka med mej Sanna ut i skogen för lite träning senare. Vill nämligen göra ett större sök till Sigge med en funktionär (Sanna då) mitt ute i det som dels kan vara lite "störning" (han måste vänja sig vid att det kan va en figge eller en domare där han jobbar) och dels vara min spion så jag kan vara på Stygge om han dummar sig. Söket var ju det som gick sämst på poängjakten sist, han verkade ha noll koll på vad hans uppgift var och det är ju onödigt när han egentligen har en bra nos och bra driv..

Plingelingtjing!

Kommentarer
Postat av: Simon

"Galenisk farmaci"? Låter som Star Trek. :D Torkar är inte så värst svårt annars - man tar en trasa bara.

2007-05-05 @ 07:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback