Hemtentan fortsätter..

Igår satt jag större delen av dagen med hemtentan. Tyvärr går det väääldigt långsamt så man tappar ju sugen nu som då. Framåt kvällen tog Sigge och jag bilen till Värsnäs för att träna lite. Nu märkte jag att han visst har lite överskottsenergi. Han studsade fram och tillbaka som en gummiboll och kunde knappt hålla apporten stilla i mun av ren upphetsning. Annars tycker jag det gick hyfsat bra. Fotgåendet är mer stabilt även om han fortfarande kan glida ut åt sidorna när han stissar.

Vi avslutade med ca 20 minuter simning längs bryggan. Idag kastade jag ut godisar några meter framför honom för att få in lite "spurtsimmande" oxå. Då tar han i som tusan och simmar jättesnabbt! Tyvärr sväljer han halva Östersjön när han ska ta gotten, men det får man ta!

På hemvägen svängde vi om Netto och köpte lite smått och gott. Jag köper aldrig kylvaror och sånt där men ibland har de superbilliga bananer och torrvaror osv. Dessutom hade jag i smyg spanat in en superfin liten blomstertrappa sist jag var där. Hade den varit på rea nu så kanske...

Imorse försov jag mej, vaknade tio i nio och hade bestämt träff klockan nio med Maria och Ulrika. iiihk...haffade lite frukost i farten och cyklade dit i räserfräserfart! Vi gjorde klart presentationen till vårt projekt, bestämde vem som skulle säga vad och gjorde några småändringar på arbetet. Sedan gick vi och tittade på en examensarbetespresentation. Kan ju vara bra att veta ungefär hur det går till. Hon som redovisade skrev om nåt slags statistiskt jox om diabetesmediciner, verkade jättetråkigt, men det väljer man ju själv.

Väl hemma igen möttes jag av en upphetsad hund som valsade omkring mej. När jag ringde M för o höra om vi skulle träna förföljde han mig vart jag än gick i lägenheten. Vi fick lägga på luren och jag ta ut Siggeman som kissade något så kopiöst länge. Jag var tvungen att ringa Paul och fråga om han verkligen tagit ut Sigge imorse och han bedyrade heligt att han gjort det. När vi kom in igen fortsatte han sin vals och jag kände att buken var spänd så jag fick gå ut med honom IGEN. Han kissade säkert tre gånger (och han skvätter ju aldrig utan långkissar jämt)! Jag funderade på varför det var så här för normalt är det ju inte!!! Väl inne upptäckte jag baljan som jag badat fötterna i....vattennivån var misstänkt mycket lägre!!!! Sigge har säkert kolpat i sig litervis av vattnet med lite salt och olja i (ja o lite tvål och fotsmuts var det väl oxå...yach).

Nu ska jag ta tag i diskberget och sen kämpa vidare med hemtentan. Har inte så stor motivation idag och dessutom är jag extremt godissugen!!!!! Mamma mia..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback