Fredag

Idag har vi labbat igen och på schemat idag stod salvor och krämer. Är lite trist att man bara blandar, får en kråka i sitt häfte och sen får man klicka ut det i papperskorgen. Idag fick vi dock fylla en salvtub och ta hem. Skoj! Jag o Maria hade nog rört lite för energiskt för våra salvor var lite för fluffiga och rymdes inte i tuben riktigt. Ops..salvan blev bra ändå. =)

På eftermiddagen tog Sigge och jag en promenad för att möta Paul vid BBS där deras kontor är just nu. Vi tog omvägen om Lindö (eller vad heter egentligen den där lilla ön, det är ju bostadsområdet som heter Lindö?). När vi gick på Ängöleden mot BBS fick jag syn på en lååååång båtbrygga där nästan inga båtar låg förtöjda. Super! Vi styrde genast kosan dit och Sigge fick plumsa i vattnet (träna på plums bör man! ;) ) efter en kotte. Tror han kände sej lurad, men bara lite, för han gillar ju att simma. Han flyter fram snabbt och lätt i vattnet så vi gjorde tre "varv" idag vilket nog motsvarar ca sex varv på våra kortare bryggor. 

Jag glömde bort att ta tid idag igen men jag tror faktiskt det motsvarar ca 10-15 minuters oavbruten simning. Sigge skuttar glatt upp ur vattnet och verkar inte trött alls. Däremot så såg han lite stel ut när vi kom hem från affären och han mötte oss i dörren. Ena baktassen höll han upp. Jag tror kanske han fick lite kramp eller så, är inte lika varmt i luften som förut och så blev han väl stel o kall när han låg hemma och väntade på oss. Jag ska ha lite koll på det, men förutom den lilla korta stunden av fotlyft har jag inte sett något spår av smärta. 

Fick nästan för mej att han skakat lite mer än vanligt på huvudet igår och idag, hoppas verkligen inte han håller på att få öroninflammation igen. Det strulade ju lite förra sommaren och börjar det krångla återkommer det gärna tyvärr. Ska komma ihåg att lägga ut en liten mjuk handduk i bilen så jag kan skölja rent och torka öronen när han badat.

Idag handlade vi på grönsaksaffären bakom OKQ8. Hjälp vad mycket gott det finns där! Det är tusen gånger bättre där än på ica tycker jag, mycket fräschare och de har bättre koll och kvalitet på varorna. Vi köpte på oss massa frukt och grönt! Mums!! Sen stack vi till maxi och handlade de andra grejerna vi behövde. Hoppas vi slipper handla nåt mer i veckan, det är då man köper massa onödiga saker. Sista tiden har vi haft dåligt flyt och behövt åka till affären nästan varje dag. Imorgon ska vi baka bröd, det är godare och billigare. *präktig*

Efter ett litet mellis cyklade vi ner på stan och gick på spexet. I år handlade det om drottning Kristina, och det bjöds på många skratt som vanligt. Jag gillar kombinationen av sång, dans och teater! När det var slut vid tiotiden cyklade vi trötta och hungriga hem för en sen kvällsmat. Det blev tacos i pitabröd. Mums. Nu ligger hela familjen i vardagsrummet och slöar; Sigge sover i sin goa falukorvsposition och Sickan ligger på sin nya favoritpryl, nämligen Pauls judobälte som han har till sin overall. Paul har nickat till här i soffan, tror det är ett arv från sin pappa, Con. Han somnar jämt i soffan, var riktigt roligt när de två sov ikapp i vardagsrummet när vi var där över jul.

Imorgon blir det lite pyssel och don hemma. Jag har tänkt göra en anslagstavla till "kontoret" och så har jag äntligen kommit på vad jag ska göra med duken jag fått efter farmor. Den ska få bli tavla i sovrummet, blommorna matchar kvisten i vasen alldeles perfekt så det kommer bli fint!  På kvällen ska vi hem till goda vänner för att kolla på melodifestivalen. Vi tänkte oxå passa på och utmana dem i vårt nya spel, Riket. Det provade vi ju på Valborg med Sanna och Osse och det var roligt faktiskt!

Sigge och jag har faktiskt en trogen skara läsare till bloggen numera! De allra flesta kommer från Kalmar och konstigt nog Eslöv, men vi har även läsare från Örebro, Göteborg, Finland, Norge, Danmark och USA. Vissa kan jag ju räkna ut vilka det är men andra har jag ingen aning om. Misstänker att en del kommer från AoH iaf. Hur ni än hittat hit så är det roligt att ni tycker det är skoj att läsa om vad vi hittar på!

Nu ska jag gå o lägga mej och jag tror Sigge ska få mysa lite i sängen innan husse kommer och tar anspråk på sin halva av sängen. Gonatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback