Badpremiär...

...var det nog för tvåbenta ute på Värsnäs! Jag tog med mej både P och Sigge ut till Värsnäs för lite simträning. Paul ville inte bada men däremot kom det två karlar som glatt plumsade i för ett dopp! De var imponerade av Sigge och hur långt han simmade. :) Iofs inte så mycket att skryta med idag. Det blev fyra gånger fram och tillbaka längs bryggans "alla sidor" och sedan blev det lite plums från bryggan efter nya tennisbollarna vi köpt på Ikea (Tre för 29 som INTE gick sönder av symaskinskäftade Sigge).

Det där med tennisbollar är en sak för sig. De inbjuder tydligen till frenetiskt tuggande hos Sigge. Kändes inte som läge att ta en dust med honom med publik på bryggan/i vattnet så jag fick nöja mej med lite gnat och iaf få ordentliga avlämningar. Idag sa jag till honom på skarpen när han inte hoppade i vattnet på en gång utan stod och fegade och då fick han bättre fart.

Ett roligt iakttagande är att "ut" verkar trilla ner så smått även i vatten för när han först hoppade i så kastade jag i några matkulor och för att hjälpa honom att hitta kunde jag säga "ut" och han vände och sam utåt på en gång Jiho!!
Ja, vi simmar väldigt mycket nu, men hunden trivs ju som fisken i vattnet och jag tycker personligen det verkar vara skonsammare och mer allsidig träning än cyklandet så vi kör på så länge det inte börjar vara folk på badplatserna eller som kan störas av oss. :) Sen får jag väl kapa Marinas lilla båt och plaska omkring i ån därute.

Ja förresten, Marina och Dot tog en etta och var provbäst av 32 hundar på debuten i nybörjarklass i lördags!! Bra jobbat och stort grattis till dem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback