Utmanad!

Jag blev utmanad av Anna att skriva tio positiva saker om min hund. Plättlätt!!

1. Söt. Så söt att han får gamla tanter att gråta och folkskaror att skingra sig (ja, det varför att han var åtta veckor, supersöt och sovandes i min famn när vi var på stan i Örebro för att sjunga in våren med resten av stan)

2. Glad. Okända människor kommenterar ofta att han ser så glad ut!

3. Glädjespridare. Ja, inte nog med att han är glad, han får andra att dra på smilbanden!

4. Vardagslydig. Ja, han är faktiskt ganska lydig trots sin ystra uppenbarelse. Litar på honom o han går för det mesta utan koppel här hemikring och även neråt stan. Jag kan lämna honom både här och där och han sitter kvar (fast han kryper ibland...erkänner)

5. Städhjälp. Vi behöver varken kompost eller dammsugare här hemma. Sigge är avfallskvarnen som (när han får) bevakar varje smula som besudlar golvet. Observera att det gäller ätbara och nästan ätbara smulor. Hårstrån och annat ludd försvinner endast om de sitter fast på ostskivor.

6. Jaktogalen. Alla tror att jakthundar måste va så jobbiga att ha för de bara vill springa efter saker som rör sig....inte Sigge då. Han var visserligen vääldigt kär i kaninerna vid Sibyllakiosken när vi flyttade hit, men jag tror mest han ville gossa med dem som med katten. Jagar sålunda inte efter djur, men om det skulle hända stoppas han lätt med ett nej.

7.  Träningskompis. Sigge är en helt förträfflig träningskompis. Sitt glada humör kombinerar han med en arbetsglädje och är en vovve som lär sig plättlätt! Han har en stark driv och ger inte upp när det är tufft.

8. Klurifax. Klart golden har en lockig päls när de tänker så det ryker! Sigge minns alltid vad man gjort  var och funderar gärna ut på förhand vad matte tänkt göra. Detta kan såklart oxå vara en liten nackdel, men jag ser det som positivt.

9. Sängvärmare. Finns det nåt goare än att säga varsågod till ett par bedjande ögon vid sängkanten och få en varm gossig hundkropp intill sig under täcket. Vet inte hur många kvällar vi fånigt lekt leken "var är sigge" för att se hans svanstipp vifta utanför täckeskanten medan resten av kroppen ligger stilla stilla så att husse inte ska märka honom o återta sin plats...

10. Ordningspolis. Den katt som inte lyder mattes "psschhh" åker på däng av hundpolisen! Dänget är visserligen begränsat till kärleksfullt snosande i mjuk kattmagepäls och om katten har otur får den bli använd som golvmopp lite granna...

Ja, jag sa ju det, plättlätt!! Världens bästa hund bor ju här! :) Närå...han har sina sidor, det ska gudarna veta, men det är oxå en utomordentligt trevlig hund som uppskattas och älskas mycket av sin matte. Hoppas det går att tyda bakom mattes försök till att skojsa till det lite. :)

Utmaningen skickas vidare till alla som känner för den men speciellt till Sanna som jag tror börjat upptäcka nya roliga sidor hos sin vovvsing!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback