Siggie the Cricket Dog

Inspirerade av cricket-VM skulle några av de utländska studenterna spela cricket idag, dvs massa indier, pakistanier och en irländare (guess who). Sigge och jag är inte lika intresserade av cricket, inte jag iaf men jag tänkte ändå att vi kunde gå och titta lite och få lite frisk luft på köpet.

De skulle spela på Lindö så jag passade på att ta med oss några egna bollar, pipan och lite godis. Han fick som vanligt gå fot lös bort till Lindö och väl där fick han rasta o springa lite men innan han hann bada så blåste jag inkallning och när han var en bit ifrån mej blåste jag stoppsignal och kastade på en gång en boll. Nästa gång väntade jag tills han satt sig ner innan jag kastade. Så höll vi på lite grann medan Sigge sprang fritt. Det går faktiskt jättebra. Enda kruxet är att han inte sätter sig ner automatiskt alla gånger. Ibland får jag säga åt honom att sitta men för det mesta räcker det med att vänta ut honom om han inte sätter sig av sig själv.

Jag testade oxå att skicka Sigge utåt med en tennisboll bakom honom, och att sätta honom som i klockan tolv och själv stå i klockan sex och en boll på tre o en på nio och sen stoppa när han var på mitten och skicka åt sidorna. Funkar kanon oxå, dessutom är det en superövning för att få Sigge lite mer lyhörd och lite mindre "tänka själv".

Avlämningarna med tennisbollar gick kanon idag. Jag bytte med godis och då släpper han utan ett endaste tugg. Någon gång släppte han utan kommando men det är ju bara att stoppa in den igen och göra om. :) Dessutom, inte en enda gång försökte han springa bakom mej, stort framsteg!! :)

Ikväll väntar träning med Marina, om hon har nåt vilt framme ska Sigge träna på att hålla det, gå fot och avlämingar osv. Annars tror jag att vi behöver lite småfix med att se mer prydliga ut. Sigge har en tendens att bli väldigt yster och yvig i sina rörelser och jag är slarvig och tänker inte på det...var en nyttig erfarenhet att se Sigge med Sven...

Nu väntar vidare pyssel hemma. Till middag blir det älsklingens grönsaker i ugn (med bla sötpotatis, mums!) och entrecote. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback