Påskpyssel

Idag tog jag fram min kreativa sida och fixade till lite påskfint här hemma. Vi åt lunch på stan och sen tittade vi in på bl a Village och jag ville köpa hela butiken. Det fick jag inte (tur det, för då hade det blivit bra överfullt här hemma) men en söt liten oljelampa fick följa med hem. Den gjorde sig perfekt i fönstret och passade bra både till blomkrukorna och ljusstakarna av betong. Rensade bort lite mer vintriga saker, som de röda ljuslyktorna. Ber om ursäkt för bildkvalitén men jag orkade inte fixa mer...

image102


Köpte lite "trassel" och några ägg av papperssnöre på Maxi och gjorde iordning en grupp till köket med påskliljan jag köpte häromdagen. I vardagsrummet förnyade jag den stora betongljusstaken, oxå den i lite "påskig" stil. =)

image104    image103


Passade oxå på att få användning av specerihyllan i köket. Den har stått tom för jag har inte velat använda den till mjöl osv när vi redan har massa fina plåtburkar till sånt. Nu får mina dekorationsstenar och torkade apelsiner och annat "pysselmaterial" bo där. Perfekt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback