Murarnas mästare!

En väldigt lång och seg föreläsning som tragglade sig genom trehundratjugofyra kapitel ungefär i boken gjorde det lätt att avgöra: Skolk på eftermiddagen! Efter en snabb lunch tog Siggeman med matte bussen till Smedby. Där fick vi sola oss lite på en nysopad trapp (eller bro som det nog heter på Sannas hemdialekt) och sen in med hundar o grejer i bilen och ut på nya vägarna till ett nytt träningsställe!

Zombie hade redan fått en dos träning så Sigge var först ut. Vi gick en bit på vägen och hittade en bra äng med tillhörande litet skogsbryn med ett litet stenröse i. Där tänkte jag att Sanna skulle få kasta ut några luriga markeringar och sen skulle Sigge få gå fot ordentligt innan han fick hämta. Nu blev det lite kommunikationsfel...hihi...så Sigge hann se en dummie landa och resten hamnade oxå därute medan vi gick fot på ängen.

Alltså blev det först en markering och sen lite sök. Ja, Sanna sa faktiskt att det var rätt risigt där, men jaja tänkte jag, hunden ska väl få jobba lite!!!  Sigge fick alltså ut o hämta in resten, han hade lite lurigt att ta sig fram och blev rätt flåsig snabbt. Jag stod först en bra bit bort men gick närmre eftersom. Väl framme såg jag att platsen var mer eller mindre en enda stor rishög. Ops..jaja...han fick faktiskt öva lite närsök oxå när vi letade efter en dummie vi trodde låg därute men som nog var hemma...hehe...(vi smög alltså ut en annan, så elak är jag inte).

Sigge hittade alla dummies men han har allt lite konstiga saker för sig. Jag vet, man ska va sträng och hård men jag blir bara så full i skratt när han helt plötsligt bara la sig ner i kanten av området och pustade. Nästa knasgrej, han släppte dummien på högen där de andra avlämnade låg och kom sen in till mej. Nästa grej var lite väl dryg så då fick jag låtsas bli lite arg, skrutthunden blev superkissnödig och var bara tvungen att kissa, med dummie i munnen!!! Kan tänka mej att det ger ett rejält avslag på prov. Alltså behövs nog lite mer lydnadsträning och ledarskap, IGEN! 

Denna jobbiga övning var ju bara för mycket tyckte Sigge. Han la sig i skuggan av ett träd och svalkade sig. Förutom att det var skitjobbigt så råkade han dessutom "skada" sig på kuppen. Antagligen stack han sig på en pinne för han skrek och sen kom han raka vägen in till matte. Vi hittade inget och han haltade inte heller så han fick jobba vidare...blev säkert lite rädd bara. Efter lite vilo- och vattenpaus var vi på't igen och skulle träna lite linjetag men Sigge var mer än lovligt flummig. Tror faktiskt det är dåliga kondisen som spökar. Vi tränade lite fot oxå men även där var han seg så han fick ta en time out.

Badtoken passade såklart på att plaska i varenda litet vattenhål på väg tillbax till bilen, men det unnar jag honom! :) Medan Sigge vilade fick Zombie träna lite. Han började med att smita från sin kissepaus för att kolla upp var vi egentligen hade varit nånstans. Sanna passade på att gömma sig och sen fick Zombie leta ordentligt för att hitta matte igen. Sen skötte han sig superduper! Är roligt att se hur lugn och uppmärksam han är! Idag frestade Sanna dessutom med en dummie i inkallningarna och han kom som en klocka ändå. Super!!!

Sigge var piggare efter en vilopaus i bilen så efter lite kontaktövningar och fotgående styrde vi stegen mot projektet för dagen, stenmuren. Precis längs med vägen fanns nämligen en stenmur flankerad av ett ganska djupt dike. Andra sidan vägen låg lite högre upp så där fick Sanna ställa ut dummies. Sigge och jag gick ut på åkern och tittade på Sanna som kravlade sig upp för vägkanten. Linjetaget satt som ett smäck!!! =) Andra gången såg inte Sigge riktigt var dummien hamnade men efter lite "påvis" av Sanna tog han den oxå (med lite längre avstånd). Detta upprepade sig en tredje gång och det finns då inget att klaga på! Kanon, och ett sånt perfekt träningsställe!

Slängde även en markering över muren och den tog han oxå jättefint utan några omvägar eller annat trassel. Sen duvades han lite i "klockan", och det gick väl helt okej. Ibland får man lixom backa bandet och göra om för att han verkligen ska lyssna/titta på vad han ska göra men han verkar greppa tecknen bra! Skoj skoj! Stoppsignalen sitter även den mycket bättre! Den har verkligen blivit som ett "kontaktkommando", vilket ju vad jag förstått är meningen! :)

Ja, på träningen nästa vecka kommer säkert Sven o Marina att hitta massa detaljer som jag måste förbättra men just IDAG kan jag glatt ovetande vara nöjd med oss och våra små dirigeringsövningar! Kanske ska tillägga att jag tycker det är SUPERBRA att dom hittar alla de där grejerna som jag inte ens tänkt på!!! Hur ska man annars komma framåt?Däremot kan jag ibland bli sur på mej själv för att jag inte kommit på det själv, men vadå, man kan inte kunna allt från början. =)

Just ja, jag tvingade med mej Sanna som moraliskt stöd till telefonbutiken så nu är jag ägare till en (ännu inte tappad i backen) telefon så nu ska det förhoppningsvis kunna gå och ringa till mej utan att bli "bortsorterad" av telefonen igen!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback