Miniträning utomhus

Imorrn är det som sagt tenta så jag kände inte för nån långtur till skogen nu på morgonen. Istället gick jag ut till "parken" utanför och tränade lite på inlevereringar och avlämningar. Vi gjorde samma övning som i onsdags, en dummie på varje ända av en linje. Nu var jag på honom och lät honom inte springa runt, avvaktade lite innan jag tog dem och försökte vara lite hårdare och inte låta honom tramsa.

Sen la kastade jag ut två dummies i ena änden av linjen bara, och den enda hamnade bakom ett "stenröse" (konstgjort men det är la skitsamma ;) ) och den andra uppepå. Sigge tog dem superfint och försökte inte heller att byta (jag stod ganska nära så jag skulle kunna vara på honom om han försökte).

Nu provade jag faktiskt att visa med högerhanden och Sigge reagerade inte ens, så jag byter över! Hihi..stackars Sigge får vara testkanin och stå ut med det mesta.

När vi kom hem och jag öppnade dörren ringde telefonen precis och det var en dam på Öland som har ett "kennelsyskon" till Sigge. Seb hette hunden och var från en Oscar-Seadra-kull. Skoj, för jag har inte träffat nästan nån mer från kenneln ju. Hunden verkade vara en riktig klippa, stabil mentalt och rolig att jobba med. Hon var jättenyfiken på att träffa Sigge så vi ska försöka ses när hon är i stan nån gång. Kul! :)

Nu är det väl dags att ta tag i tentaböckerna igen. Har nästan gett upp hoppet om tentan. Jag är så skoltrött att jag nästan kräks. Försöker tänka att tentan bara är på fyra poäng så det gör inte så mycket om jag inte klarar den men mitt dåliga samvete säger annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback