Miniträning inomhus

Det är tentavecka så vi har inte haft tid att åka ut och träna annat än i onsdags då. Ikväll tänkte jag testa hur väl Sigge kan hålla dummies. Han fick en dummie i munnen och så frestade jag honom på diverse sätt: duttade och drog och petade på dummien, frestade med en godisbit, kastad med en annan dummie och tom duttade på honom med den. Han släppte två gånger men då sa jag NEJ precis när jag såg han släppte och stoppade snabbt in den igen.

Sen vände jag mej bort och han sökte sig till min framsida hela tiden, bra! Vi gick lite fot (hur lätt det nu är o göra det inomhus när man är hund och har en bred dummie i gapet...men han släppte inte! Sen provade jag att lägga ut dummien och när han kom in med den och försökte springa runt mej så tog jag ett steg åt sidan så han inte kom förbi och stoppade honom.

Känns helt okej faktiskt. Bara att träna ute då, det är alltid svårare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback