Helgen ännu ett oskrivet blad...

I helgen är jag gräsänka då Paul ska på nåt judogrejs i Kristianstad och sen vidare på nåt judomöte i Växjö. Sanna och Johanna skulle egentligen kommit hit ikväll men bangade av olika anledningar så Sigge och jag har haft myskväll för oss själva. Herrn är väldigt nöjd över att få dela soffan med bara matte. =) Jag klagar iofs inte över Sigge-mys, han är ju ändå min "stora kärlek", vi har delat tak länge vi...Gillar att Sigge är min och bara min. Får se hur det blir med kommande valpan, blir det en hussehund eller mattehund? Jag har idag fått lite valpbilder på duniga Castorvalpar, man blir inte mindre valpsjuk. Som tur är verkar parning nu vara på g, så det är bara att hålla tummarna.

För övrigt hade jag planerat att träna lite hund, men det verkar som att det får bli på egen hand. Vet inte var jag ska ta vägen, Lindö visade sig vara allt annat än lugnt förra helgen och nu när vi är utan bil är det lite begränsat...fattar inte hur jag klarade mej innan Corsan brummade in i vårt liv!! En tanke var att träna Sigges kondis med en cykeltur men jag går fortfarande och oroar mej över att halsen är kass (JA, vi var hos veterinären o hon sa att det såg ok ut, men jag är lite hönsig ändå..han låter faktiskt tjock). Är halsen dålig så är en ansträngande cykeltur ingen hit...det vet väl alla som fått en föreläsning av läkare Lager! Perikardit hit o myokardit dit, inte o leka med!! ;)

Om jag orkar ska jag ta mej ner i källaren och fota lite saker jag tänkt sälja. Har fortfarande inte bestämt mej för om det lilla skrivbordet får stanna eller gå. Det är sött, men inte jättebekvämt att sitta vid, och än så länge har vi en tvåa och inget slott och förrådet är verkligen proppfullt!!!!

Hela kvällen har känts dämpad pga vi fått veta att en Siggevän är svårt sjuk. Det berör mej mer än jag vill erkänna, vissa hundar tar plats i hjärtat på en gång. Vi vet att hon är en kämpe så vi håller tummar och tassar och skickar värmande kramar i massor. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback