Fästingföreläsning på Läckeby

Ikväll åkte jag och Marina ut till Läckeby för information om det otäcka krypet fästingen och de sjukdomar den sprider. Det var faktiskt väldigt intressant och jag lärde mej mycket. Känns bra att ha lite bättre koll nu än förut, både för egen del och ur ett "yrkesperspektiv". Vår utbildning berör inte djur och djursjukvård nästan någonting vilket är synd då apoteket faktiskt oxå säljer en hel del djurläkemedel. Jag har börjat spåna så smått på om det går att skriva examensarbetet inom det området. Nån som känner någon veterinär eller nåt som kan tänka sig att vara min handledare...? :)

Jag skrev så pennan glödde men eftersom jag inte frågade om lov vill jag inte lägga ut alla mina anteckningar i bloggen. Jag har renskrivit det i Word och skickar det gärna till den som vill ha det. Var en hel del bra tips och nyttig kunskap!

Imorrn är det träning hos Sven och Marina igen och jag hoppas att sista veckans framsteg med avlämningar osv smittat av sig till hur han handskas med vilt. Håll tummarna för oss!

Gonatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback