Efterlyses: Förlorat ägg!

Sigge och jag trampade glatt iväg till djursjukhuset för vägning idag. Jag var helt säker på att han gått ner åtminstone ett halvt kilo till för han ser mycket smalare ut. Han har ju gått på sträng "labradordiet" och bara fått sex ynka dl foder om dagen och ingenting utöver det. Ändå visade vågen bara -0,1. Jag tror iaf att han omfördelat en del fett till muskler för midjan finns där igen, så det så!!

Jag har ju varit så nöjd över att Sigge inte alls hållt på o stjälat mat eller så nu fastän han fått mycket mindre mat än vanligt. Nyss upptäckte Paul att en äggtjuv varit i farten och stulit det lilla ägget av papperssnöre som finns i ljusstaken i vardagsrummet (se tidigare inlägg). Katten var första misstänkta men brottsscenen liknade mer något som en viss Sigge Carlsson åstadkommit. Det lilla boet låg på mattan helt oskadat medan ägget var spårlöst borta!! Ja nu var det ju av papperssnöre så det borde ju brytas ner i magen, annars får vi hoppas det kommer ut den naturliga vägen utan några vidare mankemang..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback