Veterinärbesök

Idag var vi hos veterinären för ett återbesök. Veterinären tyckte tassarna såg bra ut. Det var inte svullet eller varmt och fram är det ju helt torrt. Bak vätskar det fortfarande lite grann men han trodde nog det skulle torka på ett par dagar, bara Sigge inte kommer åt att slicka på det.

Nu är det oxå okej att börja motionera lite igen, och lite smuts, väta eller så är ingen fara, det var bara att spola av med vatten efteråt. Skönt! Snart är vi nog i full gång.

Passade på att fråga hur det nu var med brutna ben och sånt där. De tår där klorna är helt borta har tydligen fått frakturer i klobenet (?). Det som sticker ut där fram är tydligen ben i alla fall, men det är som det ska.

Sigge charmade alla och lyckades tigga till sig godis både här och där!! Tjejen i "receptionen" tycker att han bara är för go, och det är han ju! Vi köpte oxå med två små "skor" som han kan ha när vi tränar för att skydda klorna lite, de var faktiskt väldigt fina med gummiförstärkning under och allt. 50 kr styck är ju inte farligt alls, och dessutom var veterinärbesöket gratis idag. =)

Eftersom det är så mulet ute så lämnade jag Sigge i bilen efter veterinärbesöket och köpte lite jordgubbar. Midsommarhysterin verkar vara hög, en gubbe snodde "min" parkeringsplats utanför Coop! Ugh!! Själv ska jag spendera midsommarafton och midsommardagen fram till tre på jobbet, ensam! Den andra vikarien har fått magsjuka och lämnade mej ensam. Ingen annan "kunde" ju gå in o jobba så där sitter jag...Iofs så har jag ju grannavdelningen som backup och jag kan säkert sitta där och hänga men hur kul är det, känner ju inte dem alls. Nä, det har faktiskt sänkt mitt humör en del men jag ska försöka njuta av min lediga dag idag i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback