Väntan

Imorse ringde jag till veterinären och fick en tid redan kvart över tio. Vi kom dit med andan i halsen precis kvart över och fick sitta och vänta. Det gjorde inte så mycket, Sigge han stressa ner och jag kollade på greyhounds och söta kattungar med mera. Var ett par som kom in med en gammal vovve och gick därifrån gråtandes med kopplet i handen. Usch..lider med dem. Jag fick oxå gå därifrån med kopplet i handen men jag vet ju att jag får hämta min voffing senare i eftermiddag. De ska söva och operera stackarn. Antagligen ryker minst två klor fram och en bak. Veterinären tyckte inte det var någon idé att dra av bandagen och titta på det när de ändå var tvungna att söva honom sen. Kändes mer okej denna gång att gå hem utan hund än förra, då kände jag mej nästan halv.

Jag fick vänta ytterligare på bilprovningen. Ombesiktning behövde man inte boka tid till men den öppnade ju inte förrän tolv, vilket jag hade missat. Själva besiktningen gick bra!! Wohoo!

Jag har oxå hunnit med att köpa vetflex till Sigges bandage (fina röda och så nåra gröna) och fixat lite lunch. Nu ska jag parkera på gräsmattan en stund och sen hämta grejen jag köpt på tradera och så hoppas jag veterinären ringer snart. Håll tummarna för min Siggs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback